:: TIKTOK ::

Wednesday, September 28, 2011

Day 29 – Something you could never get tired of doing

Assalamualaikum...

Em, currently aku sangat-sangat suka and minat utk menjahit manik! Sound like makcik-makcik ke? Hahahaha... Ada aku kesah! :)

Mula-mula tuh SIL aku yg menjahit manik... aku belajar jugak dari dia, tapi tak lulus-lulus! Hihihih... Tapi SIL aku nieh hobinya bermusim... So, bila musim dia menjahit manik dia tamat, dia pon stop lahhh...

So, memandangkan ada lagi beads dalam kotak simpanan dia tuh, aku mintak izin lah utk pakai, and mula lah aku try design yg simple-simple... Tapi ntah nape, masih lagi tak pandai-pandai... Tak kemas aku buat... And aku punya kelemahan ialah, kalau aku tk puas hati kat something yg aku buat tuh, mmg aku buat balik... Kalau kes menjahit manik nieh, aku mmg bukak balik lah jahitannya! :) Membazir masa sangat, kan? Huhuhuh...

Then, bila dah zaman-zaman fb nieh, banyak lak aku tgk org letak kat fb... Ada yg jual tutorial, ada yg jual beads, and ada jugak yg just tepek gmbr jahitan yg diorg buat... Aku pun start lah mencari-cari toturial online nieh... First sekali aku jumpa kat page Koleksi Kretif Cheq Su and try lah jahit kat baju... and ini hasilnya! :)



And lepas tuh, makin semangat lah aku nak cuba menjahit manik nieh! :) Add friends kat fb, beli tutorial online, beli beads online, masuk online club utk beaders, carik glass pearl kat GM (borong).. Macam-macam lah!

And bead-work aku yg paling latest yg nieh...



Bead-work tuh utk SIL aku yg second. Dia nak pakai masa bertugas time Konvokesyen UiTM (dia staff UiTM). Mulanya, nak design yg lain. Tapi aku tak cukup bahan. Kene pegi GM Klang utk beli bahan. Sbb kat sana murah sikit. Memandangkan masa tak mengizinkan, aku tanya kat dia kalau tukar design boleh tak? Dia kata okey, tapi tak mau meriah sangat... So, ini kira kategori tak meriah lah kan?
:)

Sekarang ini lah yang aku suka buat... Aku tak lah typical sgt sampai bawak bead-work pegi opis and menjahit! (belum lagi kot?) Hahahah... (^_^)

No comments: