:: TIKTOK ::

Thursday, June 16, 2011

KLIBF 2011

Assalamualaikum semua!

Pada 22 April - 1 Mei 2011 lepas ade Kuala Lumpur International Book Fair kat PWTC. (oit, dah lama sgt lepas, baru nak citer ker?) Korang pegi tak? Aku sure ramai yang pegi, ye tak? Aku pegi jugak, siap mcm pegi rombongan lahhhh...Satu bas pegi! Huhuhuhuhu...

Ingatkan pegi weekdays tak lah ramai orang... Tapi sangkaan aku meleset...Punya lah ramai umaaaaaaat, especially bebudak sekolah!


 Ramai nyaaaa!

Sume nye ade bape level and hall ntah, aku pon tak ingat.  Yang pasti, Kumpulan Karangkraf amek satu hall beb! Just imagine bape besar? Tapi no wonder lah kan, sbb product diorg pon bnyk! Magazines laa, novel la.. Macam-macam...

First-first aku jadi budak medic, sebab teman mmbr aku carik buku utk adik dier yg belajar medic. Memang bkn line aku kan? So, aku carik jerr buku tu berpandukan list yg dier bagi...Akhirnya, daripada lima buku, kitorg berjaya jumpa tiga buku! Okey lah tuhhhh... :)

Lepas tu kitorg start carik novel pulak! Kat booth KarnaDya, aku jumpa Aina Emir yg famous ngan Kau Laksana Bulan tuh, kat NB Kara lak, jumpa Norhayati Berahim sendiri! Syok... Aku dah laa minat ngan hasil tulisan dia! Apa lagi, mintak sign laaaa... Cuma bergambar jer tak sbb malu² kucing!

Paling best, masa nak beli Contengan Jalanan - Hlovate, kat booth Jemari Seni (JS) tuh dah tulis siap-siap kat raknya, "Novel Contengan Jalanan akan sampai dalam masa satu jam lagi" Wahhhh... sold out tuh! :) So, kitorg pusing kat Kumpulan Karangkraf, then patah balik kat JS. Nasib baik ade! So, lengkaplah setakat nieh koleksi Hlovate aku! :)



Favorite publisher, kalu beli online pun puas hati ngan JS nieh, 
sentiasa ada discount, and cepat! (^_^)


So, inilah hasil borongan aku! Start pukul 11.30 pagi sampai pukul 3.00 petang.. Ngehhh..ngehh.. :)
Aku ckp kat member² aku, ini stok utk setahun! Hahahaha... Sbb aku baca novel mmg lambat. Sbb takde masa nya, campur lagi nak feeling² heroin! Hahahaha... :) BTW, punyalah bnyk aku borong nieh, aku baru bc 1½ jerr.. Hahahah... :)

Ala, tak bnyk pon... utk aku, 10 novel, ngan 3 novel grafik! Utk kakak aku, majalah RASA, ngan buku gubahan hantaran. Pastu, dua novel utk anak sedara aku, Anisah. (Norhayati Berahim kata aku baik, sbb belikan novel utk anak sedara - kembannnnnnng!)



 
Hasilnya... (^_^)

Meh sini aku senaraikan:
Just klik kat nama novel tu utk review or beli online. :)

1.  Sejam RM2.50 Norhayati Berahim
2.  Soalnya Hati - Nurul Syahida 
3.  Plain Jane - Nurul Syahida
4.  Valentina Nervosa - Nurul Syahida
5.  ...dan Cinta Pun Tersenyum - Nora Ismail
6.  Contengan Jalanan - Hlovate
7.  Kopi Susu Sepatu Biru -Ruby Hazri
8.  Baju Melayu Hijau Serindit - SYUD
9.  Selamat Malam Kekasih - Aina Emir. 
10. Kalau Ada Jodoh - Mimie Afinie


Aku rasa, aku nak jadikan routine la pegi pesta buku nieh! Sblm nieh aku penah pegi yg peringkat Selangor jerr.. buat kat Kompleks PKNS. Tu pon dua tahun lepas.. :)

Okey guys! Membaca amalan mulia... Rajin-rajin lah membaca walaupun lambat mcm siput. (refer to myself!) :)

No comments: