:: TIKTOK ::

Wednesday, February 23, 2011

First Attempt..

Assalamualaikum, semua!

Hari Isnin lepas, aku semangat giler nak masak kat umah.
Huhuhuh..
Aku nieh dah lama sangat-sangat tak masak.
Kalu balik kampung pun, kalu tak akak aku yang masak, kitorg makan/tapau kat luar jer!
Pemalas sungguh, kan??
Hahahaha...

So, sebelum balik hari Ahad tuh, aku sempat la singgah Tesco and pasar malam utk beli stok bahan mentah nak sumbat dlm peti ais!
Ha, nak penuhkan peti ais pon semangat gak, sbb nak guna bekas-bekas Tupperware yg dah beli tuh!!
Heeeeee...kate agent Tupperware! (^_^)

So, menu simple dimple yg aku masak ialah PAPRIK AYAM!
First time tuh!
Selalu tgk akak aku masak jerrr..
Huhuhuhu...

Nieh bahan-bahan nyer :

Masa upload nieh baru pasan takde serai, patut tk berapa kick! 
Padahal beli tuh! Lupa nak masukkan. Hahahah...

Utk kuah nyer. aku gune sos cili, sos tiram, and kicap..
Tak tau lah itu bahan yg betul ker tak! 


Nak tengok hasilnyer, tak?
Tadaaaaa...

*
*
*
*
*
*
*

Lazatkan? (^_^)

Tak yah lah tanye aku camner cara masaknye, sebab aku main campak jer!
Hihihihi...

(^_^) peace!

No comments: