:: TIKTOK ::

Tuesday, February 08, 2011

My New Hobby!

Assalamualaikum semua,

Aku nak citer pasal hobby baru aku!
Menanam pokok orkid!
Eh, tak tanam, sebab dah ade dalam pasu!
:)

Kisahnya bermula bile kitorg saje2 singgah Zaleha Orchid & nursery kat Ijok..
Sebab nursery tu tepi jalan jerr..
Tapi bila dah masuk, aku macam menggila gak lah tgk orkid-orkid yang ade kat situ...
:)

Dah la makcik tuh baik sgt, kitorg nak beli bunga jerr.. dier bagi!
Siap bagi gunting, potong sendiri!
Seb bek tak gondol pokok-pokok dier kitorg kerjakan.

Korang enjoy pics kat bawah nieh, mmg cantik-cantik!


 Aku paling suke jenis nieh, mcm design sutera batik kan? Makcik tuh kata, dier baru try beli spesis nieh, tak tahu lagi sesuai tak ngan cuaca Malaysia sbb nieh dari China, so aku nak tunggu dier cambahkan dulu, then baru beli!


 Yang nieh sama spesis mcm atas, tapi nieh versi bunga kembang! :)


 Korang nmpak tak Makcik tuh kat atas buaian? :)


Shweet sgt.. :)


Purple..I loike! :)

Suci jerrr :)


 1st time tgk mcm buruk sbb ade bintik-bintik, tp lama-lama tengok, unik! :)


 Orange nieh aku suke sgt!


Orange lagi! Yeahhhh...



Daripada tujuan asal nak carik bunga jerr, tros terjebak beli 4 pasu orkid! 2 untuk umah kuarters, 2 tinggal kat umah kampung.. hahaha... :)
So, ini 2 pasu yg aku beli nak bawak balik umah kuarters.
Cun kan? Ade orangeeee! :)
So, kene lah merajinkan diri menjaga orkid-orkid ini after this!
Tapi, sbb boot kete penuh sgt semalam, aku tinggal kan dulu kat kampung..
Hahaha... boleh mcm tuh?
Minggu depan lah baru start hobi!
Hahahahah...

My new hobby : Orange & Purple
Membesarlah anda dengan jayanya, ye? :)

Chop, satu fakta menarik!
Rupanya Makcik nieh kenal and ingat aku time aku kecik-kecik dulu...
Tp aku kompem lah tak ingat Makcik ni sbb aku masa tuh baru 8 ke 9 tahun..

Makcik : "Sape dulu bdk perempuan yang selalu ikut Mak ngan Abah ko kat Restoran Mee Hailam kat Sungai Buloh tuh?"
Aku : "Saya la tu Makcik!"

Oh, kecik nya dunia!
(^_^)

No comments: