:: TIKTOK ::

Tuesday, September 20, 2011

Day 24 – A photo of something that means a lot to you

Assalamualaikum semua,

Em, berkurun betul nak habiskan cabaran nieh! Byk benda lain nak cerita jadi pending! -- hahaha, mcm lah ada yg nk follow and tertunggu-tunggu apa ko nak citer! :)

Okey, back to the challenge!

Ini adalah benda yg memang bermakna dalam hidup aku!


Sebab apa? Sebab ini lah first handphone yg aku pakai and beli dengan duit sendiri.. :)
Exactly mcm nieh lah, housing kaler biru gelap, lampu kaler hijau striking!

Aku ingat lagi masa nak beli tuh, dah survey kat kedai, then tak cukup pulak duit masa nak beli tuh, berkejar pegi bank. Masa tu Bank Simpanan Nasional tuh pintu nya dah tutup separuh dah. Hahaha.. Keluarkan duit, g kedai balik!

Aku beli handphone nieh lepas SPM. Masa kat sekolah tak berani lah nak bawak handphone kan? Lagi pun tak mampu.. Hihihih... Actually aku guna duit biasiswa yg dapat kat sekolah tuh.. Kumpul-kumpul, last-last beli handphone! Masa tuh harganya RM450 kalau tak silap.. Mahal lah utk seorg budak baru habis sekolah!

Beli handphone, mesti beli simcard sekali. Masa tuh, kalau pakai Celcom kira org kaya, sbb kene top-up utk air time ngan talk time.. So, aku beli lah Maxis.. Harga nya mahal nak mampus lah kalau compare dengan sekarang punya harga! Around RM250.. dalam ada RM88. Fuh! Nak top-up pon mana ada RM5, RM3 mcm sekarang! Paling rendah pun RM60!

Tapi, malang sungguh, biler aku masuk Matriks nun jauh di Utara tuh, takde la plak line Maxis... Yg ada Celcom dan TMTouch jer!! So kene lah tukar nombor... Nombor Maxis tuh aku pakai kalau pegi outing kat Alor Setar or kalau balik kampung... Last-last, dah tak larat nak maintain dah, no tuh burn gitu jer! Wahhhh... Sayang jer, kan?

Handphone nieh mmg sangat-sangat berjasa lah kat aku... Sampai UiTM kot aku pakai.. Lama kot.. (sbb skrg, kalau pakai handphone setahun jerr dah rasa lama sangat!) Masa aku tukar handphone baru, aku bagi handphone nieh kat Mak aku, tapi ntah macam mana, ada sekali tuh, time kenduri kat umah aku, handphone nieh hilang... :(
Sedihhhhh...

Tetibe teringat term nieh :
No space for new massage - sekarang, simpan lah bapa banyak msg pon tak kesah! :)

No comments: